10 Jenis Selfie Ibu Muda Dilarang Buat (Selain Breastfeed Selfie)

10 Jenis Selfie Ibu Muda Dilarang Buat
Dua tiga hari ini heboh satu negara dengan cerita selfie ibu muda yang menyusukan anak. Ramai maklum tentang respon seorang ustaz tentang perkara ini. Walau pun menutup aurat tapi hukumnya haram kerana penampilannya menarik perhatian lelaki.

Tapi selain selfie menyusu ada lagi beberapa jenis selfie yang pada VK tidak patut dilakukan oleh ibu muda namun selalu saja dibuat. VK bukanlah ustazah, tapi sebagai wanita yang dah matang kita boleh fikir sendiri jenis selfie seperti disenaraikan ini tidak selaras batas agama, boleh mencetus rasa riak, hasad malah menjejaskan keselamatan sendiri.

1. Selfie dengan pakaian tak sopan atau mendedah aurat - lainlah kalau selfie ini hanya untuk tatapan suami.

2. Berdua bersama lelaki bukan mahram - walaupun suami izinkan tapi fikirkan juga perasaan dan maruah suami. Ia juga boleh undang fitnah, orang lain bukan tahu pun suami anda izinkan.

3. Foto selfie intim atau bermesra dengan pasangan - apatah lagi kalau dalam bilik tidur. Orang tua pesan cerita dalam kamar jangan dikongsi. Tak perlu tunjuk satu dunia anda pasangan romantis. Cukup anda dan pasangan saja tahu.

JOM BACA 7 LAGI DISINI