RAMAI YG TIDAK TAHU!!6 Minuman Ini Sebenarnya Buatkan Anda Jadi Gemuk!

Pasti ramai yang tertanya-tanya, kenapa susah sangat nak turunkan berat badan walaupun dah jaga pemakanan.
Sebab apa ya? Salahkan minuman yang anda ambil!
Tahukah anda, minuman yang dikatakan sihat sebenarnya mempunyai tinggi kalori dan jadi punca kenaikan berat badan.
Ketahui 8 minuman ini, punca anda jadi gemuk!

1. Kopi

1
Kopi nampak seperti minuman yang sihat. Tetapi sebenarnya ia mengandungi 900 kalori. Kopi bersama gula dan krim menjadikannya minuman tidak sihat dan menggemukkan.

2. Susu

2
Walaupun pakar pemakanan mengatakan ia adalah minuman terbaik tetapi susu juga mempunyai jumlah lemak tepu yang tinggi yang buatkan berat badan anda naik.

3. Minuman yang diproses

3
Walaupun ianya jus buah-buahan, ia tetap tidak sihat kerana kerana mengandungi gula yang tinggi dan pemanis tiruan lain yang menambah kalori. Jus yang diproses hanya mengandungi 3% kandungan  buah-buahan sahaja.

4. Minuman Tenaga

SONY DSC
Minuman ini sarat dengan gula, kafein dan bahan-bahan lain yang bukan sahaja menambahkan berat badan tetapi ia juga mengaktifkan sel-sel kanser dalam badan.

5. Shakes

ecb61870-064b-0133-5027-0ec273752cbd
Minuman ini adalah salah satu minuman yang membuatkan berat anda bertambah! Shakes mempunyai banyak bahan seperti pemanis, susu, perisa buah-buahan buatan yang membuatkan anda rasa lesu dan gemuk.

6. Minuman sukan

tumblr_m3lcsfddz61qg10a3o1_500
Minuman ini dikatakan mampu memberikan tenaga semula selepas bersukan. Tapi, minuman ini buatkan anda jadi gemuk kerana sarat dengan gula dan karbohidrat.